maandag 17 maart 2008

Vespa in therapie (2)

De verhaallijn 'Vespa in therapie' schrééuwt om een vervolg. Het gaat heel goed met Vespa en mij. Beeld ik het me in of zijn we echt in een betere verstandhouding terechtgekomen? Vespa is héél aanminnig en ik ben zorgzamer. Ze kakt niet meer naast de bak, maar of dat komt door Sonja's instraling of doordat ik 'm eerder verschoon... Wie zal het zeggen?

Maar goed, ik heb Vespa's reiki-therapeute Sonja te A. a/d R. gemaild dat ik heel blij en dankbaar ben met haar input, maar dat ik haar telepathische aanpak niet helemaal begríjp. Hoe dat werkt. En hoe ze erbij komt dat Vespa zo’n last heeft van de drukte in mijn huis, omdat het er juist zo stil is. Dat ik de indruk heb dat Vespa geen gezelschap wil, maar dat ik geen idee heb waar ik dat op baseer. Of ze Vespa wil vragen of ze misschien een huisgenootje zou willen.

Sonja legt uit:
‘De gedachten van een dier zijn moeilijk te vangen en soms interpreteer ik ze dan anders dan ze bedoeld zijn. Ik zal je vragen proberen te beantwoorden. Telepathie werkt via je intuïtie. Als je aan iemand denkt en die belt je precies op dat moment op, dat is telepathie. Wat ik doe is precies dat, alleen verder ontwikkeld.'

‘Ik weet niet hoe je woont en of het huis heel druk is, kraken, oud, drukke weg en energieën van vorige bewoners? De drukte in huis heb ik geïnterpreteerd als zijnde andere dieren maar het zouden ook best alle emoties en verdriet kunnen zijn die jij meeneemt als je iemand hebt proberen te helpen. Jij bent heel empatisch en misschien neem je teveel van anderen mee naar huis, waar Vespa dat telepathisch van jou opvangt. Dit zou ook het stukje verklaren dat ze de enige wil zijn voor jou. Zij is erg beschadigd en met jouw empathie kun je haar helen, maar al die andere emoties erdoorheen maken dat natuurlijk niet makkelijker.’

‘Als je wilt kan ik haar verder helpen. Ik zou haar nog een reiki-behandeling kunnen geven. Op afstand of bij jou thuis. Aangezien Vespa niet dol op nabijheid is zou op afstand prima kunnen. Verder zou ik een Bach-remedie kunnen samenstellen. Die zou haar verder kunnen openstellen voor contact en haar dus minder afstandelijk maken en haar ook minder gevoelig laten zijn voor alle ‘drukte’. Bach-bloesem-remedies zijn uit bloemetjes gehaald en is echt puur natuur. Baat het niet, het schaadt ook niet. zeg maar. Als ze het niet nodig heeft werkt het ook niet en als ze het wel nodig heeft slaat het direct aan. Deze kan gewoon in het drinkwater gedruppeld worden, dus geen gevecht met pilletjes o.i.d.’ Liefs, Sonja

Zegt u het maar. Zal ik Sonja bij mij thuis uitnodigen? Voor de verhaallijn?

Vespa in therapie (1)

Geen opmerkingen: