dinsdag 5 januari 2010

Alleen deze nog

De kopers zijn lieverdjes, jong en onbedorven. Ze vinden het huis zo leuk en Vespa zo lief... Ze willen Vespa ook wel. Nee, zeg ik, Vespa gaat met mij mee.

Een glaasje wijn dan maar? 'Ik heb nog een lekker flesje Kaapse Pracht', zegt mijn gezelschap, 'cadeautje'. 'Van de Aldi,' weet ik. 1,99 euri. 'Je blijft ervan drinken,' lees ik op een vergelijkingssite. Ik herinner mij uit eerdere armere jaren dat ik wel eens Kaapse Pracht schonk. Best lekker en wie niet in de Aldi kwam die wist dat niet.

In de Superwijngids 2010 komt deze wijn niet voor. Nicolaas Klei noteert dit jaar: 'Aldi heeft dit jaar zonder commentaar of informatie slechts twee wijnen ingestuurd. Waarschuwing: ze zijn niet representatief voor de rest van het assortiment, want namelijk drinkbaar.'

Geen opmerkingen: