donderdag 28 januari 2010

Moe

Op de site van Elsevier in de Society-rubriek lees ik dat de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton (62) eigenlijk helemaal klaar is met het ministerschap. Ze zou haar werk zo vermoeiend vinden dat ze absoluut geen tweede termijn wil. 'Voor de vorm zegt ze nog wel dat ze veel plezier beleeft aan haar werk, maar het komt er op neer dat ze er geen zin meer in heeft. "Ik zal erg blij zijn, als ik het aan iemand anders kan overdragen", aldus de vrouw van oud-president.' Clinton zou gezegd hebben dat haar werk 'fysiek afmattend' is. Ze wil niet nog een termijn als minister, mocht president Obama in 2012 worden herkozen, en ook wil ze niet opnieuw een gooi naar het presidentschap doen.

Ik zit een tijdje naar het bericht te staren. Enorm geprikkeld. Wat is dit? Geen bronvermelding. Waar halen ze het vandaan? Waarom staat dit in de rubriek Society? En niet in de rubriek Politiek? Omdat dit over moeie vrouwtjes gaat? Een oudere vrouw? Ik ga allemaal motieven verzinnen van de redacteur of de redactie om dit bericht zo op die plek te zetten. Ambitieuze vrouwen kunnen uiteindelijk mannenwerk niet aan? Maar niet belangrijk genoeg of bron te dubieus om het in de rubriek Politiek te zetten?

Geen opmerkingen: