zaterdag 16 januari 2010

Seagrass

Vandaag gaan we de vloeren en de wanden opmeten. Zodat we als we zo'n bouwmarkt binnenstappen met een vraag exact de maten weten van de vloer, de plinten en de hoeveelheid verf. Na honderden sommen optellen en aftrekken en vermeningvuldigen weet ik dat ik 70 vierkante meter laminaat en ondertapijt wil, 77 meter plint, 25 vierkante meter tapijt, en 30 liter latex.

Ik was al bij CarpetRight, en had daar een merbau uitgekozen, maar toen Bobby op afkeurende toon zei: 'Dat is de Leen Bakker onder de vloerenverkopers!' (zelf vond ik het wel grappige karikaturale verkopers daar), ben ik toch verder gaan kijken. Dus stuitte ik van de week in mijn middagpauze bij Hornbach op een prachtig product van de Oostenrijkse firma Kaindl, het oogt kopergoudblond, is strak en heet Seagrass. Vandaag gaan we weer kijken, maar de Zaandam heeft nu nog maar vier pakketjes, waar ik er bijna 40 nodig heb. Bestellen kost drie weken. Dat duurt te lang.

Ik bel alle filialen van Hornbach af. Nieuwegein kan het niet zeggen. Wateringen (onder Den Haag) heeft nog 57 vierkante meter, maar dat is niet genoeg, ook niet met die vier van Zaandam erbij. Alblasserdam heeft nog 105 vierkante meter. Alblasserdam? Waar ligt dat? Onder Rotterdam, aan de A15 richting Gorcum. Ik kan het niet telefonisch bestellen, ik moet langskomen.

Rijden we einde middag naar Alblasserdam. Tegen sluitingstijd komen we aan, maar alles lukt. Er ligt nu een stapel vloerdelen, plinten en ondervloer op mij te wachten. Laten bezorgen kost een godsvermogen en dan slepen ze het niet eens voor je naar boven. Je kan het ook laten staan en tzt een Hornbach-busje huren - per uur. Voor Bobby kopen we voor de voorpret een Zaaglade voor de Decoupeerzaag.

Het leven zit vol verrassingen. Het ene moment zit je in de Hornbach in Zaandam, het volgende eet je een pizza te Maassluis.

Geen opmerkingen: