zondag 3 januari 2010

I.M. Britta

Britta is niet meer. De afgelopen dagen heeft Hani501 heeft een 'filmpje' over het diertje gefabriekt en op YouTube geplaatst. Hartverscheurend hoeveel Verleden er dan aan je langs trekt. Hondjes, familie, lovers, ex-lovers. Maar de foto's van Britta uit mijn verzameling staan er niet op. Ik heb er toch enige. De laatste die ik me herinner is dat Britta op mijn tapijt op Calvijn de glossy lag.

Op deze foto (2005) wandelden we mèt Britta de tweedaagse NS-wandeling van Zutphen naar Deventer. Dit badderen vond plaats vlak bij het dorpje Wilp, dat daarna zomaar ineens een significante plaats in mijn levensgeschiedenis werd. Dat weekend regende het zo dat we na de overnachting te Deventer niet meer verder wandelden en alleen nog even de Deventer Boekenmarkt aandeden, die ook geheel verregend was, en toen weerom naar huis.

Geen opmerkingen: