dinsdag 11 oktober 2011

Nachtelijke vriendschap

Hani501 neemt de uitnodiging om Wordfeud met mij te spelen aan, maar het is voorwaar geen sinecure. Niet gebruikersvriendelijk. De nachtelijke sms-dialoog startende om 23.41 uur  is kostelijk van absurditeit. Ik lig al een tijd in bed.

Hani501: Ik kan het bord niet vinden.
Ik: Komt zo!
Ik: Het is een beetje traag. Ik heb nu twee spellen met jou. Ik wil er maar één.

Hani501: Ik heb een mededeling dat jij "gewoond" heb gespeeld. Maar op Wordfeud kan ik ons bord niet vinden. Ik heb niet 1 spel! Ik moet nog mensen VINDEN zegt het.
Ik: Het was een geniale zet, alle letters in een keer kwijt. Kun je niet ergens op klikken?

Hani501: Ik klik op van alles. Maar ik kan alleen de settings veranderen, of een nieuw spel beginnen. Ik zie geen bord, geen letters, niks.
Ik: Als je op de mededeling klikt wat ik gespeeld hebm dan komt het bord.
Ik: Briljante conversatie, dit.

Hani501: Maar waar vind ik die mededeling nu? Kun je me nog een mededeling sturen?
Ik: Nee, want jij bent aan zet. Doe anders Wordfeud even aan en uit, dan krijg je de mededelingen weer hopelijk.
Hani501: Dat heb ik al een paar keer gedaan, ik krijg een leeg scherm - behalve dat ik in settings kan of een nieuw spel beginnen.
Ik: Morgen anders verder? Ik moet slapen. Hier word ik heel waker van.
Ik: Ik snap het ook niet goed, zou jouw schermpje moeten zien.

Hani501: Ik heb je nu wel toegevoegd als Friend.

Hani501: Morgen verder. Slaap lekker.
Ik: Nu heb je me al drie keer geinviteerd, maar jij bent alle keren aan zet. Ik kan niets doen!

Hani501: Ga slapen. Morgen komt ALLES goed.

Ik breng de iPhone naar de keuken. En de volgende ochtend heeft ze inderdaad een woord geplaatst.

Geen opmerkingen: