dinsdag 25 oktober 2011

'Je maakt je pad door te lopen'

In Frankfurt stond ik op een borrel en kwamen er rond mij twee mensen bij elkaar die elkaar vele jaren niet gezien hadden. Hij is inmiddels pensionado, zij is upcoming. Zij had ooit voor hem gewerkt. Veelbelovend, maar ze had wel wat lang gedaan over het upcomen gedaan. Allebei had ik ze geinterviewd. Hem vijf jaar geleden, haar de week ervoor.

'Ieder legt zijn of haar eigen pad af,' zei de pensionado wijs. Ik twijfel altijd erg bij dergelijke uitspraken. Of het is een enorme open deur, of het is diepwijs. Anyhow, hij beloofde mij toen een prachtig lied. Dat komt net binnen in de mail. 'Dag Lucie Theodora, belofte maakt schuld. Dit Spaanse lied beloofde ik je op de G-borrel. Hartelijk. P.'

Joan Manuel Serrat i Teresa (1943) is een Spaanse zanger die zingt in het Catalaans en Castiliaans. Hij is zeer bekend in Spanje en Latijns-Amerika. Hij is een vertegenwoordiger van de Nova Cançó. In dit lied zingt hij de tekst: Caminante no hay camino, se hace camino al andar (Wandelaar, er is geen pad, je maakt een pad door te lopen).

Geen opmerkingen: