vrijdag 16 augustus 2013

Macedonische Nachten

Ik geloof dat we in het warmste deel van Macedonië zijn aanbeland. Het is niet uit te houden in de hotelkamer, het zweet gutst me van het lijf. Dit hotel heeft niet voor niets geen dekens of dekbedden en alleen jersey lakens. We hebben de airco uitgezet, in het vertrouwen dat die 's nachts niet nodig is. ik kan ik hem niet meer aankrijgen - de afstandsbediening is kaduuk - en zit gekleed een grote dunne sjaal op het balkon. 

Het is drie uur in de nacht en er klinkt allemaal geroezemoes. Er zitten nog steeds mensen op de bankjes op straat.

Op mijn weerappje lees ik dat de temperatuur hier op het niveau is van de hoofdstad Skopje, waar je volgens Biljana uit Ohrid nu echt niet moet zijn. In Ohrid is de temperatuur 10 graden lager dan in Skopje.

Op zich is het op het balkon wel uit te houden. Het matras naar buiten slepen?

Geen opmerkingen: