zondag 25 augustus 2013

Weer thuis

Zus4 bellen. 'Waar ben je nu', vraagt ze, 'ik heb je blog van dag tot dag gevolgd. En nu ineens niets meer!' 'Nee', antwoord ik, 'wat valt er nu helemaal te vertellen over thuis?' Wassen draaien, ophangen, opvouwen, naar de AH, het wandelingetje rond het park, het nieuws, de post, de kranten, een kopje koffie bij Hani501, champignon-risotto koken. Mmm! Maar wat is helemaal er aan? Proces van terug in het gareel. Wel fijn dat ik er dit jaar een heel weekend over mag doen.

Ik ga naar de Intratuin want de meeste planten op het balkon zijn hartstikke dood. De buurvrouw heeft heus gedaan wat ze kon, maar zo zonder enige schaduw pal op het zuiden, dat is elke dag minstens vier volle gieters. Dat is voor een buurvrouw niet te doen. Ze heeft ze heus water gegeven, maar niet genoeg. Dus de roze gerania gaan gewoon maar weg, hoppa de vuilnisbak in, zonder scrupules. Ik haal gewoon maar weer weer nieuwe violen en tuinkruiden. Ook koop ik rode pepertjes, ter herinnering aan Macedonië, waar rode pepers  en paprika en alles daartussenin aan de orde van de dag zijn.

Geen opmerkingen: