vrijdag 14 februari 2014

En/of

Bobby heeft een en/of rekening voor ons geopend. Bij de ASN. Vanwege alle dingen die komen. De ASN is een idealistsche bank zonder kantoren. We zijn er al drie of vier weken mee aan ge gang maar het werkt nog steeds niet. Eerst kwam het doordat ik ooit een ASN spaarrekening had gehad bij de Postgiro. Maar die bank en ik zijn elkaar in de loop der jaren op de een of andere manier kwijtgeraakt. Toen Bobby ons online ging aanmelden raakte het systeem in de war, na later bleek hierdoor. Want mijn naam en BSN-nummer zat in hun systeem maar met een ander adres. Of ik ze per post mijn adreswijziging wilde sturen, met kopie paspoort. Ik bellen naar de helpdesk, want ik weet niet vanaf welk adres ik een adreswijziging moet sturen

Enfin, vijf brieven en een digipasjesapparaat en een pinpasje later doet het het allemaal nog steeds niet het. We hebben inmiddels wel al allebei 500 euro op de en/of-rekening gestort, waar we nu niet bij kunnen. Je kan de ASN-helpdesk alleeen op werkdagen bellen tot 16.30 uur, niet 's avonds en niet in het weekend. Je moet van alles activeren online, maar het lukt niet en ik wordt steeds kwaaier. Vooral op Bobby die met zijn goeie ziel een inlognaam voor mij verzonnen heeft die ik nooit ga onthouden. Want ik heb al zoveel inlognamen en toegangscodes.

En zo eindigt de avond met verhalen over nachtmerries met internetbankieren. En andere onverkwikkelijke websites zoals die van de Digicode. En over IBAN-nummers. Ik wil die ASN niet, roep ik. Ik wil de ING!

Deze conversatie is met stip het hoogtepunt van de week.

Geen opmerkingen: