maandag 17 februari 2014

Yes we can can

Cor zet 'm op Facebook. Wauw, ja! Dit is vast een echt generatie-ding. That's a Plenty van The Pointer Sisters was een van de eerste lp's die ik kocht toen ik op kamers ging. Het was 1975. Altijd draaide ik die. Nooit kreeg ik er genoeg van. Toch weet ik weinig over ze. Ik informeerde me nooit over muziekgroepen.

The Pointer Sisters was/is een Amerikaanse popgroep, bestaande uit de vier zusters Ruth, Anita, Bonnie en June († 2006), dochters van dominee Elton Pointer. Ze begonnen hun zangcarrière in de jaren zestig in de kerk van hun vader. Bonnie ging in 1978 solo,  de anderen gingen als trio verder en scoorden hits als Fire (geschreven door Bruce Springsteen), Happiness, Jump (for my love). June verliet in 2004 de groep en werd vervangen door Issa, de dochter van Ruth die in de voorafgaande twee jaar regelmatig inviel voor haar moeder of één van de twee tantes.

Wat heb ik gedanst op en luidkeels meegezongen nummers als 'Fire', 'Happiness', 'We've got the power', 'I'm so Excited', 'Freedom'... 

Geen opmerkingen: