donderdag 6 februari 2014

We zijn contentmarketeers geworden

Weer naar de Soester Duinen, naar de jaarlijkse Nieuwsjaarsbijeenkomst. Het gaat allemaal weer iets beter, begrijpen we. Is er vorig jaar fors bezuinigd op de personeelskosten, dit jaar hoeft er relatief nog maar een béétje bezuinigd te worden. We hadden in 2013 alweer een béétje winst,, maar niet genoeg, en dat moet in 2014 meer worden. 

Vandaag doen we inspiratie en trots op de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst van de firma. Trots op onszelf en trots op elkaar.  Dat is een goeie insttek.

Ik doe weer allemaal nieuwe management- en marketing newspeak op, zoals 'implementatie is key',  'we willen ownership op abonnementen', 'we moeten de basics verbeteren', 'quick wins zitten in een stuk verpakking en in een stuk inhoud', 'we zijn van journalisten contentmarketeers geworden', om maar niet te spreken over de customer journeys. Mijn buurman kijkt nieuwsgierig mee met mijn aantekeningen. Ik wil me de taal een beetje eigen maken, leg ik vriendelijk uit.

Geen opmerkingen: