vrijdag 21 februari 2014

Zijn laatste piep?

De muis die al maanden mijn huishouden en gemoed teistert, en die niet in de muisvriendelijke muizenval wil, vind ik ineens dood? nee zieltogend in het halletje tegen Bobby's pantoffels aan gevleid. Hú, roep ik met al mijn muizenangst. Want ik ben nog banger voor dode dan voor levende muizen.

Ik moet de deur uit naar een lezing over e-reading wereldwijd, ik heb haast, dan maar daden als ik terugkom. Wanneer ik de voordeur open doe beweegt het muisje. Heel traag. Ziek. Ik heb ineens met hem te doen. Misschien is het de ouderdom. Hoe oud worden muizen? Heeft iemand dit diertje vergiftigd? We delen dit huis al maanden.

Je zou hem aan zijn staartje kunnen tillen, maar dat durf ik niet. Ik manoevreer hem met mijn tas op de gang. Misschien is hij straks WEG.  Dat hoop ik dan maar.

En inderdaad, wanneer ik uren later thuis kom ligt er geen muisje meer voor mijn deur. Wat is er gebeurd? Heeft Buurman hem opgeruimd? 

Terwijl ik dit typ hoor ik weer geluidjes  in de keuken. Misschien heb ik een muizennést.

Geen opmerkingen: