zaterdag 15 februari 2014

Te Mijdrecht

In de krant staat een advertentie van boekenkasten die geschikt zijn voor een mooie romantische library.  De firma in kwestie staat op een bedrijventerrein te Mijdrecht. 

Aan dat bedrijventerrein heb ik nog herinneringen. Een week of twee voor haar dood heb ik vanuit het hospitium te Wilnis nog een ritje met de auto met Mutti gemaakt. Ik wist niets van Mijdrecht en we raakten in verzeild in het oneindige bedrijventerrein aldaar. Het was een soort nachtmerrie, Mutti vroeg: 'Wat dóen we hier?' Alles wat ze zei die weken klonk als een existentiële vraag, en nu had ze helemáál gelijk, ik wist niet hoe ik ons er weer uit kreeg. 

Vandaag ben ik er vrijwillig. De firma heet Meubels & Meer en staat vol hedendaagse gezelligheid of wat daarvoor doorgaaat. Veel boeddha-schilderijen. De boekenkasten zijn van massief hout en worden in hun eigen fabriek in Oost Duitsland vervaardigd.

Geen opmerkingen: