donderdag 5 november 2015

Anarchie

Hij belde op of ik vanmorgen op de persconferentie kwam. Die zou om 08.30 uur zijn, aan de Coolsingel te Rotterdam. Weet je wel wat je vraagt, zeg ik.

Om er op tijd te zijn moet ik al om 7 uur gaan rijden. Maar ik doe het en het is het waard. De boodschap is dat Donner in Rotterdam gaat verbouwen en uitbreiden, en het is allemaal bijzonder groots en ambitieus. En dat anderhalf jaar nadat al die grote boekwinkels failliet gingen zijn ze nu weer enorm: Scheltema Amsterdam, Van der Velde Groningen, Paagman Den Haag, Gianotten Tilburg... 

Bij Donner zijn ze heel verheugd dat ik er ben en dat is wederzijds. Tijdens een kopje kov ná de persconferentie praten we over het leven, zijn anarchistische karakter en dat van de boekhandel. Dat dat nu weer terug is. En dat iedereen dat /hen omarmt. Yeah.

Dat ik dat dan allemaal opschrijf ('Je hebt er een interview van gemaakt!') daar is hij heel blij verrast over. Wat dacht hij eigenlijk dat ik daar zat te doen?

Geen opmerkingen: