donderdag 19 november 2015

't Is waar ik geboren ben...

Thuis heb ik nog een ansichtkaart / waarop een kerk een kar met paard / een slagerij J. van der Ven.  / Een kroeg, een juffrouw op de fiets / het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, / maar 't is waar ik geboren ben. / Dit dorp, ik weet nog hoe het was,  / de boerenkind'ren in de klas,  / een kar die ratelt op de keien, / het raadhuis met een pomp ervoor,  / een zandweg tussen koren door, / het vee, de boerderijen. Zong Wim Sonneveld.

Vandaag kwam deze foto binnen op Oud Emmen. Het plaatje zegt u hoogstwaarschijnlijk niets. Maar mij wel. Dit is de Wilhelminastraat te Emmen. Hier groeide ik op. Zo zag het denk ik er uit toen ik klein was. Wij hadden een Opel in de stijl van de auto's op deze foto. De onze had nummerbord VK-97-15. De fotowinkel heette Foto Lunow, rechts op de foto. Mutti woonde de laatste jaren van hara leven aan deze straat. Maar toen waren de meeste van deze huizen al vervangen door appartementencomplexen.

Geen opmerkingen: