woensdag 18 november 2015

Messiah

Bobby's boezemvriend Hans zingt in de Utrechtse Oratorium Vereniging de Messiah. Het concert begint al om half acht en pas tegen tienen uur is het pauze. Ik ken de Messiah eigenlijk niet, heb weinig aha-Erlebnis. Het is echt doorzetten. De vrouw naast mij valt na een uur in slaap. Ze wordt van haar eigen snurk weer wakker. 

Dit optreden in muziekcentrum Vredenburg is het 75-jarig bestaan van het UOV - ze zijn opgericht in najaar 1940. Ik trek het even niet en ga naar de pauze naar huis. Beetje nieuws kijken. Niet dat je daarvan opfleurt, want er zijn in Parijs cellen terroristen opgerold. Wat een tegenstellingen, het dagelijks leven met het werk en al het gedoe daar, de tuin, de telefoontjes en appjes, het culturele leven, en dan de oorlogen daarbuiten.

Door mijn vroege vertrek mis ik wel het beroemde Hallelujah. Dat is dan weer jammer.




Geen opmerkingen: