De vrije dag. Naar de garage, want én nieuwe winterbanden én een nieuwe sleutel. We gaan binnenkort een paar dagen naar Duitsland en daar zijn winterbanden verplicht. Mijn oude winterbanden passen niet om de nieuwe velgen. De nieuwe velgen zijn nogal fors en breed, en winterbanden voor die velgen kosten 220 euro per stuk. Huh? De garage raadt me een setje banden mèt velgen aan, voor samen 750 euro. Vier seizoenen gaan die banden volgens hem mee.
Ik neem de zomerbanden mee naar huis. Die pasten immers altijd wonderwel in het schuurtje. Maar dat waren mooi wel banden zónder lucht en zonder velgen - relatief slap en beweeglijk. Deze nieuwe met velgen zijn vol lucht en loodzwaar. Ze passen helemaal niet in het schuurtje. Dus ik weer terug naar de garage.
Ik neem de zomerbanden mee naar huis. Die pasten immers altijd wonderwel in het schuurtje. Maar dat waren mooi wel banden zónder lucht en zonder velgen - relatief slap en beweeglijk. Deze nieuwe met velgen zijn vol lucht en loodzwaar. Ze passen helemaal niet in het schuurtje. Dus ik weer terug naar de garage.
Het ander vraagstuk is de sleutel met afstandsbediening. Daar zit het 'pootje' van los, wat voortdurende beelden in het hoofd oplevert van dat die sleutel op enige moment afbreekt en dat je dan niets meer kan. Een nieuwe sleutel met afstandsbediening kost 175 euro. Móet dat dan, vraag je je af. Je hebt het altijd zonder gedaan. Why? Het is zo'n lekker machtig gevoel. Dus ik laat een nieuwe sleutel maken.
Omdat het toch wel veel geld is, trek ik de stoute schoenen aan en bel ik maar eens naar de garage te Oss, die me de bolide en de sleutel verkocht. Nee heb je, tenslotte. Toon weet meteen waar ik het over heb. Hij dacht dat-ie gelijmd was, zegt ie. En: 125 euro kost zo'n nieuwe sleutel. Niet 175. Hij belooft 75 euro, nou goed dan 85 euro, aan mij over te maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten