zaterdag 5 maart 2016

Uit

We doen een heus avondje uit. Met alles erop en eraan. Joost is jarig en viert dat in een theatercafé op het Janskerkhof waar jonge hippe acrobaten optreden. Pretentieloze avondjes uit doen we veel te weinig. 

Het begint in Duits restaurant Kartoffel, dat behoorlijk tuttig Duits ingericht is, waar Flammkuchen en kaasfondue eten. Mmm. Er staat een jukebox - voor de sier - en met een app op de iPhone kunnen klanten zelf plaatjes aanvragen. Omdat er op,dat moment Bob Marley op staat tik ik gauw tien Duitse nummers in. Ich bin wie du, enzo. Wat een leuke plek! Als ik ooit werkloos word wil ik wel werken, zeg ik. Het is er erg druk, er werken veel jongelieden.

Daarna gaat het voort naar het Theater Café Festival in café Hofman. Erg bekend bij alle Utrechters, voor mij nieuw. De voorstelling van de jonge acrobaten (een Duitse jongen en een Spaans meisje) is om half negen en wordt om half elf herhaald. Het is erg leuk, ook om twee keer te zien. Eigenlijk is de tweede keer nog leuker. De muziek staat goed luid, dus van diepe gesprekken komt het niet echt. Maar dat geeft niet, we glimlachen veel naar elkaar. En dan is het dansen. Allemaal studenten. Joost en zijn vrienden zijn eind-veertigers, Bobby en ik vijftigers. De jeugd kijkt verbijsterd naar onze danskunsten. En dan met de laatste bus terug. 

Geen opmerkingen: