zaterdag 26 maart 2016

Grasvrij

Vandaag werken we met vier in en om de moestuin. Bart, de coördinerende vrijwilliger, heeft afgelopen dinsdag uien geplant en is vandaag enthousiast met de rabarber in de weer. Zo hartstochtelijk hij over jonge rabarber kan praten. Samen met ene Suzan ga ik het boerenkoolveldje schoonmaken. 

Ik vertel dat mijn zwager om mij gelachen heeft vanwege het onkruidvrij maken van de veldjes, en dat we volgens hen alleen maar hoeven te spitten. Bart is het er niet mee eens, we moeten volgens hem béide doen. Er zit zoveel gras en onkruid in de veldjes, die hadden eigenlijk in november omgespit moeten zijn, dan hadden we nu niet zoveel gras. Twee uur spitten, en grasvrij maken, dat doe ik, ik vind het heerlijk, het is niet niets. 

Ze hebben veel plannen, maar te weinig mensen. Ik heb nog geen idee en zit er vooralsnog wat luisterend bij.

Geen opmerkingen: