maandag 28 maart 2016

Schöne Aussicht

Na zoveel bezigheden buitenshuis is het echt tijd voor een uurtje contemplatie. Maar voor het zover is moet er weer even een klein puntje op een 'i'. Zo krijgt het onderste raam van mijn kamer een glas-in-loodje, en de komt de poster uit Neuenahr op de plek van de Chinese dame die nu bij Peeq hangt. 

De afgelopen week hebben we liefst twee keer een logé gehad, en allebei zeiden ze: 'Wat een geweldige logeerkamer! Ik voel me vaak ongemakkelijk op logeerkamers, maar hier is het goed slapen!' Dat heb ik zelf ook.

Ooit had ik bedacht dat ik een fauteuil (of een zitzak) voor het raam wilde, voor het schöne Aussicht, maar die is er nog niet, omdat het uitzicht naar buiten verstoord wordt door de aanblik van poepende honden. Er zijn ook altijd weer adembenemende zwanen ja, en simultaan badderende nijlganzen, en een gisteren neergestreken kirrend eendenstelletje, die geven vreugde, maar zij kunnen de poepende honden niet doen vergeten.

Maar het glas in loodje doet geloof ik haar werk. Dat werkt als een filter die het leven net ietsje mooier maakt.

Geen opmerkingen: