woensdag 9 maart 2016

Young

In Alkmaar heb ik een interview met een tamelijke youngster. Deze is ook alweer dertig. Dat vind ik wel eens leuk, ook al hebben ze het soms over dingen die me niets zeggen. Kijken of ik haar los kan krijgen zodat ik het leuk vind wat ze allemaal vertelt. Het gaat over YA-boeken, boeken voor jongeren van 15 tot 25 jaar, met als hoofdpersonen pubers van 17, 18 jaar. Daar is zij uitgever van. Ze had me er een gestuurd vooraf, haar mooiste boek, waar ik om gevraagd had en waar ik niet doorheen kwam. Het was allemaal zo hysterisch druk.

Wat vind je er zo leuk aan? vraag ik. Nou, antwoordt ze, dat enthousiasme, die energie, die Grote Gevoelens, dat contact. Ze twittert en mailt de hele dag met de doelgroep, bestaande uit opgewonden meiden. Ze helpt ze met hun vragen. Je krijgt er zoveel voor terug, zegt ze en ze straalt erbij. Ik voel me ineens een beetje oud. Nu er een mooi stuk van maken, dan voel ik me vast weer een beetje jong.

Geen opmerkingen: