zondag 6 maart 2016

Gypsy en Balkan


Nu ik met de beide zangklasjes waar ik afgelopen najaar mee gestart was weer gestopt ben ga ik wat zondagmiddag-zang-events uitproberen. Het maandagavond-klasje ging gepaard met stapjes, dansjes, solo's en elkaar toezingen, en daar voelde ik me er niet echt op mijn plaats. Er waren daar een paar hele blije expressieve deelneemsters, waar je van de weeromstuit somber en ongelukkig van werd.

Andrea, de leidster van dit klasje, is nogal van de spiritualiteit en de exotiek: van de indianen-, balkan-, roma-liederen en mantra's. Nu doet ze dit ook eens in de maand op zondag in Parnassos. Ik hoop dat dat wat grootschaliger is en dat we dan niet solo hoeven. Inderdaad zijn er nu wel zo'n 35 mensen, en niet alléén 55+-vrouwen. We zingen Balkan- en Romaliederen. 

Ik blijf het moeilijk vinden: die exotische teksten en melodieën en zonder bladmuziek. Misschien moet ik maar Andrea-àf.

Geen opmerkingen: