donderdag 1 oktober 2020

Teams


Er is een nieuwe organisatie die met mij wil video-vergaderen en wel via Teams. O grutjes, zeg ik nog net niet. Aan Zoom was ik in april-mei eerder dit jaar een beetje gewend geraakt, maar Teams... Ik hoopte dat die tijden over waren, maar ze beginnen weer. 

Nu ben ik er al uren bezig met het te installeren. Het lukt niet. Aldoor krijg ik de melding dat 'iemand' al Teams heeft ingesteld voor mijn organisatie. Ik doe de-installeren, herinstalleren, wachtwoord vernieuwen... Maar niets helpt. Gelukkig kun je ook in de browser conferencen, en dat lukt, maar het ergert me. Ik voel me meteen bijzonder incapabel. Dus ik ben al uren aan het kloten met dat programma. Met kleuterachtige plaatjes word ik opgepept, maar het helpt niet. 'Iemand heeft al Teams ingesteld voor uw organisatie.' Rara politiepet. 

Het enige wat ik kan bedenken dat Bobby en ik in mei  eens met zijn zus en zwager te Istanbul hebben gevideoot, dat het toen mis ging via Zoom, en dat we toen via 'Teams' kletsten. Die blog - herinner ik mij nog - noemde ik 'Hallo Bandung'. Misschien heeft AJ toen een een account voor ons aangemaakt? Kan hij mij redden?

Geen opmerkingen: