donderdag 8 oktober 2020

Violetta

In Saarburg ga ik even langs bij Violetta Mode, een winkel voor vanaf maat 40 waar ze truien, jurken, colberts hebben voor dames groter dan maat 36 en 38. In de hoop dat er wat aardigs voor me hangt. Deze eigenares is 68, vertelt ze, Na haar pensioen kon ze niet tegen thuiszitten en heeft ze deze winkel van een vriendin overgenomen.

Ik pas een paar mooie lange soepele colberts en wat pullover. De colberts staan me erg mooi, al zeg ik het zelf, chique en elegant zelfs, maar ze zijn welbeschouwd vooral geschikt voor momenten dat je er patent uit moet zien voor je werk, voor serieuze feestjes. Eigenlijk heb ik die niet in het verschiet. Dus kies ik uiteindelijk alleen twee pullovers.

Doorgaans word ik vrij snel dikke vriendinnen met de eigenaresse van zulke winkels. Deze mevrouw laat mij na een tijdje haar buik zien. Dat vind ik wel een bijzonder moment. 

De twee ansichtkaarten die ik ook nog kies voor de twee 97-jarige tantes plus de postzegels krijg ik van haar cadeau.

Geen opmerkingen: