zaterdag 24 oktober 2020

Please Like Me (1)

Om het leven wat luchtiger te ervaren kijk ik naar de Australische comedyserie ‘Please Like Me’. Ook Netflix. Hoofdrolspeler en regisseur is komiek Josh Thomas. ‘Iedereen in de serie is een ongemakkelijke eikel’, schreef de Volkskrant indertijd complimenteus toen die serie gelanceerd werd. ‘Net vaak genoeg lief en een beetje kwetsbaar.’ 2013 was dat. Het is een beetje 'Seinfeld', een beetje 'Friends', een beetje 'Will&Grace'. Maar die waren jaren 80, dit is nu. 

Ik kijk op de iPad met de koptelefoon op terwijl Bobby leest. Af en toe grinnikend. Wij zijn in deze ontregelende tijden ook maar steeds met ons tweeën, leg ik uit, met al die gedoetjes van slechts the both of us, in zo’n sitcom lopen wel tientallen personages hun wonderlijke zelf te zijn. Dat is wel ontspannend. 

Bobby weet wel een paar logés te bedenken die mij van mijzelf zouden afleiden. 

Zou er al een sitcom bedacht zijn over mensen in Coronatijd?

Geen opmerkingen: