woensdag 28 oktober 2020

Van de Dom

Ha! Ik heb mijn iPod weer aan de praat. Dat is mijn muziekapparaat van rond 2008, van vóór de iPhone en het streamen. Wat was dat toen een innovatie. En nu al lang hopeloos achterhaald. Ik neem het mee op reis naar WiFi-loze plekken. Al mijn oude lievelings-cd’s staan erop. Die heb ik er toen allemaal op gekopieerd, weken zo niet maanden werk was dat. Ik vrees dat de accu op is. Maar aan een stopcontact gehangen doet hij het.

Een van de oude lievelingszus-cd’s is ‘Still Crazy’ van Intermezzo. Nederlandse liedjes. De schrijver van de liedjes heet(te) Stijn van de Loo. Ik vond zijn liedjes allemaal even briljant, de muziek en de teksten. Ik zong ze liefst elke dag. Veel melancholie en liefdesverdriet. 

Later deed hij dingen met Huub Oosterhuis. Bij de opening van het muziekhistorisch ‘De Liefde’ in Amsterdam zong hij het prachtige ‘Ken je mij? Wie ken je dan...’ Later zong Trijntje Oosterhuis het ook.

Wat zou er van deze Stijn geworden zijn?

- ‘Er is een duif gevallen van de Dom‘

- ‘Ken je mij’, samen met Claire Porter in Coronatijd:

Geen opmerkingen: