zaterdag 17 oktober 2020

Pasteten

In onze kookboekenkast vind ik een Duits kookboek met recepten uit het regime van de Weight Watchers. Ik weet nog dat ik het kocht in Travemünde. Er staan punten bij de recepten, maar ik ben de systematiek van hun puntensysteem kwijt. Maar ik vind wel een grappig oerduits recept met voor Pasteten (ik denk dat een pasteitjes zijn) op basis van een deeg van griesmeel, maizena, aardappel en ei. Huh? Die Duitse gutbürgerliche Küche

Er moeten wel even wat woorden opgezocht. Speisenstärke is maizena. Een Prise is een snufje.

Het deeg is enorm plakkerig: griesmeel, maizena, ei en geprakte aardappel. Krijg dat maar eens netjes op je bakplaat. En dan de vulling (rauwe ham, ui, spinazie) erin frotten en tenslotte de zijkanten met een mes ophogen. Erg avontuurlijk en lekker bovendien. Bobby krijgt vier Pasteten, in het kader van de matiging ik slechts twee. En dat is meer dan genoeg.

Het recept heeft 12 punten in de Weight Watchers-telling. Dat is geloof ik wel veel.

Geen opmerkingen: