donderdag 8 oktober 2020

Staal

Discussie over de plannen wat te doen de resterende tijd. Zaterdag is gereserveerd voor de historische kopermijnen in Düppenberg, en verder wil Bobby ook graag naar Saarbrücken en naar  een oud industriegebied Völklingen vlakbij Saarbrücken (de voormalige Duitse Hoogovens zeg maar) dat nu helemaal is bevolkt door kunst en creatieven. Ik ken de beelden van zulke projecten in het Roergebied. 

Alles kan niet dus we moeten kiezen. Maar om nou in de regen naar een groot gebied met roestige staalkolossen te gaan... Ik weet dat als ik er eenmaal ben dat ik dan meestal wel geboeid raak, maar mijn behoefte is het niet. En van een grote stad in de regen word ik ook niet blij. 

Eerlijk gezegd blijf ik liever in het bos op de berg en in ons kleine overzichtelijke Saarburg. In een toeristenwinkeltje zag ik deze objecten, die lijken me wel wat voor in onze tuin.

Geen opmerkingen: