dinsdag 13 oktober 2020

Heerlijke winter

Het waren de titel en de foto die me twee weken geleden overhaalden om dit boek te bestellen en de eeuwige strijd tegen de kilo’s maar weer eens aan te gaan. Winterkostjes zijn zo lekker en als ze beloven dat dat mag... Het systeem is dat je dagelijks 500 kcal minder nuttigt dan je nodig hebt gezien je leeftijd, gewicht en sportactiviteiten. Ik kan mij voegen in het 1500 kcal-regime.

De kunst van deze aanpak: je mag zes keer per dag (wat) eten, maar de porties zijn klein. Het ontbijt: 150 gr yoghurt, 25 granola en een banaan. Vooral van die 150 gr yoghurt schrik ik: dat is niet meer dan een bodempje in een klein schaaltje.

Vanavond (dag 1 van week 1 van het 1500 kcal-regime) eten we ‘romige pasta met spruitjes en kip’. Heel weinig pasta: 125 gr met zijn tweeën. En ook maar 150 gr spruitjes. ‘Dat doe ik niet hoor’, zegt Bobby, ‘dat is echt niet genoeg voor mij.’ Ja, dat is dus ook de bedoeling.

Geen opmerkingen: