donderdag 22 oktober 2020

Nu even niet

Bobby heeft keelpijn. Iedereen heeft wel eens keelpijn, elke herfst, maar nu is het opeens een ding. Het zal wel gewoon verkoudheid zijn, maar laten we toch maar testen, zeggen we. Het zijn vriendelijke telefoontjes met de GGD, moet ik zeggen. Ze nemen de tijd. In Utrecht is pas zaterdag plek om te testen, maar in Woerden kan hij vrijdag al terecht. Dus niet naar Auntie, bezoek van vanavond afzeggen, morgen geen Buurttaxi, mijn afspraak met Mirjam op de Veluwe afzeggen... 

Bobby moet meteen in quarantaine tot de uitslag er is. Als ik de voorschriften erop nalees mag ik mij nog gewoon vrij bewegen zolang Bobby geen koorts of benauwdheid heeft. Maar niemand wil mij meer zien. Doe maar even niet. Nu even niet.

Dan ben je zielsgelukkig met je Niftarlake- en Vechtplantsoen voor de deur. Er worden weer veel wandelingetjes gemaakt. Ik ben niet de enige.

Geen opmerkingen: