maandag 5 oktober 2020

Greifvogelpark


Het is alweer de derde dag hier aan de Saar. Ik begin te aarden en een beetje om me heen te kijken. Het miezert veel, dus echt zin in dagjes naar buiten is er niet, maar wel in bijvoorbeeld een roofvogelshow bij het Greifvogelpark.

Er zijn hier in de omgeving veel burchten, wijngoederen en Romeinse mozaïeken te bezichtigen. Maar de ‘kinderattracties’ zoals dierentuinen spreken het meest tot mijn verbeelding. En de Greifvogelshow dagelijks om 15u in het Greifvogelpark is niet ver. 

Maar omdat het regent vandaag gaat de show niet door. Wel mogen we de opgehokte dieren bekijken: behalve roofvogels ook wasberen, konijntjes, kippen, zangvogeltjes en Australische zwijntjes. Ik weet niet goed wat ik van dieren in hokken en kooien moet vinden, eigenlijk is het heel erg, maar toch ook mooi om ze zo van dichtbij te zien. 

Geen opmerkingen: