zondag 9 mei 2021

Glutenvrij (2)

Nu heb ik mij zo’n 24 uur in ‘glutenvrij’ verdiept en kan ik haast nergens anders meer aan denken. Onze AH heeft niet zoveel glutenvrije producten en de meeste liggen in het gangetje waar ook de wachtrij voor de nog enig overgebleven kassa wacht. Er is een mevrouw aan het neuzen, die ik gelijk maar om wat tips en bevindingen vraag, terwijl we enorm in de weg staan. Ze tipt me de AH-XL in Overvecht, waar veel meer producten zijn. 

Aardappelen-groente-vlees of een rijstschotel kan altijd. En we kunnen wel met het Schär-brood van AH beginnen, ook al is dat niet het lekkerste. Met lekkere kaas of pindakaas of ei of jam kan het toch niet zo’n straf zijn.  Maar ja, het gaat natuurlijk om alle dingen in de kastjes. In de grote voorraadkast. Bouillon, maggi, crackers, beschuit, ketjap, blikjes, snacks, pinda’s...

Bobby belooft dat hij dinsdag alles in de kast gaat screenen op gluten. Alles met gluten gaat eruit en wordt vervangen. Ik wil geen twee parallelle keukens. Ik ga meedoen en zal ongetwijfeld af en toe iets verbodens voor mezelf halen.

Terwijl hij zuurkool met casselerib kookt scheer ik langs talloze websites van glutenvrije meisjes die glutenvrije tips, recepten, aanbiedingen verzamelen. En die van de patiëntenvereniging. Laten we hopen dat het helpt. 

Geen opmerkingen: