donderdag 27 mei 2021

Mama is uit werken

Middagje oppassen in Oosterbeek. Het verloopt mooi vredig. Geen huilende baby en/of ruziënde zussen.

De Bébé’s weten heel goed wat ze willen. Spellen doen, voorgelezen worden, tekenen, schommelen, de regenwaterton legen op de stoep. Soep in een emmer maken van zand, plantenslierten en modderaarster. En voorlezen. Zo lees ik de ‘Wiebelbillenboogie’. En ‘Pip en Woezel op vakantie’.  

De ‘Wiebelbillenboogie’ is mooi emancipatorisch. Het boek gaat over mama die uit werken gaat en papa die voor hen zorgt. En leuke wilde spellen met ze doet. Ik vind kinderboeken heel erg leuk. 

Er komt vandaag ook een vriendje spelen, die van verlegenheid me niet aan durft te kijken. Ik weet het ook niet. Maar als hij dorst heeft vraagt hij ‘Oma van Yinthe, ik heb dorst. Mag ik wat drinken?’ En bij het voorlezen op de bank komt hij uiteindelijk ook tegen me aan hangen. Bij het babybroertje doe ik ook nog een nieuwe luier en ik manoeuvreer in een kinderstoeltje waar hij beduidend minder huilt dan in de box. Ik lijk steeds geroutineerder.

Geen opmerkingen: