vrijdag 14 mei 2021

Opleider

In plaats van oude dames van A naar B rijden moet ik vanmiddag ineens ook een nieuwe chauffeur inwerken. Tot nu heb ik dat steeds afgehouden, maar ja er is geen enkele reden waarom ik daar niet in mee zou draaien. 

De nieuwe collega is een meneer van tachtig die graag uit de doeken doet hoe belangrijk hij was in zijn werkzame leven en wat hij nu allemaal nog doet voor werk. Hij vertelt ook graag in welke werelddelen hij op vakantie is geweest, hoe interessant zijn kinderen zijn, en in welke auto’s en op welke motoren hij heeft gereden. En hij zegt dat zijn vrouw er niet moeilijk over doet dat hij de hele middag met een vreemde vrouw in de auto heeft gezeten. Hij geeft ook steeds speelse stootjes. Schalks is het woord. Och hemel. 

 Zelf vind ik dat ik wel goed les geef, zo onvoorbereid, al zeg ik het zelf.

Geen opmerkingen: