donderdag 20 mei 2021

Open

De bibliotheek is weer open. Eindelijk. 'Hoera', zou je denken, en: 'Welkom'. Maar die attitude is geloof ik best moeilijk. 

Buiten staat een bord met een QR-code. Die moet je scannen met een QR-scanner en dan moet je op je telefoon de gezondheidscheck invullen. 

Het werkt bij mij niet. Dat heb ik wel vaker met QR-codes, ik weet niet waarom, maar daar besteed ik doorgaans zo weinig mogelijk aandacht aan. Liever  spreek ik een medewerker aan. Dus nu ook loop ik naar binnen: er is vast wel een papiertje om de gezondheid in te vullen voor bezoekers zonder smartphone. 

Binnen staat een norse beveiliger me een beetje af te blaffen: 'Wat komt u doen?' 'De bibliotheek bezoeken, die is toch weer open?'  'Dan moet u die QR-code.' 'Ja maar die doet het niet'. 

Enfin, de aanhouder wint. Ik mag een briefje invullen en door.

Geen opmerkingen: