vrijdag 10 september 2021

Zwemmen

Onze (twee)wekelijks wandeling doen we vandaag in de noordelijke uiterwaarden van de Lek, vanaf de parkeerplaats bij de veerpont naar Culemborg, om aan het eind te gaan zwemmen bij het nieuw ontdekte ‘strandje’ Heulse Waard bij Schalkwijk. Het is een fantastisch gebiedje. Steeds weer als we een nieuw stukje langs de Lek ontdekken zijn we verrukt. 

Het zwemmen is ook een ding. Will is erg van zwemmen, zij wil waar mogelijk het water in. Ik heb dat niet zo, ik vind zwemmen zo nat en zo’n gedoe met omkleden en natte kleren. Maar ook is het een ijdel dingetje, ik vond mezelf té volumineus geworden voor in een badpak. Of uit een badpak. Dat zei ik nog tegen de consulente toen zij vroeg waarom ik nú kwam. ‘Omdat ik niet meer mee wil zwemmen en smoesjes verzin.’ Dat ik nu aankondig mee te gaan zwemmen is dus een hele stap voorwaarts.

Het ‘strandje’ is weer geweldig. Zonovergoten. Misschien zijn er tien mensen, max. Cadeautje! En dan te bedenken dat alle massa’s in de file staan voor Zandvoort en Bloemendaal. Deze strandjes langs de Lek worden beheerd door Recreatieschap Midden Nederland. Ze zijn denk ik bedoeld voor de mensen uit Houten en Nieuwegein. Op hun site zijn al hun zwemwaters te vinden.

Het is mooi en heerlijk om in zo’n hoekje van de Lek te dobberen. Ik hoop dat Will foto’s van het zwemplekje heeft gemaakt. 

Terreinen langs de Lek:




Geen opmerkingen: