woensdag 8 september 2021

Rondje Culemborg

De laatste weken heb ik zoveel stukken geschreven dat ik er nodig even uit moet. Rondje Houten-Schalkwijk-pont-Culemborg-Everdingen-Vianen-pont-Nieuwegein-Papendorp-Daphne Schippersbrug. 57km. 

Het is zulk mooi weer: echt puur genieten. Twee keer met de Lek overgestoken. In Culemborg een bakje kibbeling. De viswinkel ‘Het Sardientje’ is niet op het centrale plein, maar een stukje erbuiten. De winkel ziet er een beetje gesloten uit, maar dat is niet zo. 

Er staat een islamitische baardjongen in de winkel. Bijzonder, omdat je in zo’n winkel eerder een Volendammer, Spakenburger of Urker verwacht. Hij is vrolijk en communicatief en adviseert mij op welk bankje op de Lekdijk ik mijn visje op kan eten. Grappige ontmoeting. (Even googelen levert op dat hij Abdel El Moussaoui heet en daar opgeklommen is van stagiair tot eigenaar. De details staan achter een betaalmuur, ik ga me niet abonneren voor deze info.)



Geen opmerkingen: