maandag 6 september 2021

Keto Flammkuchen

Eén van de dingen die ik jammer vind van ons glutenvrije- en low carb keto-eetregime is dat we geen taartachtige diners meer mogen. Maar als ik kookbeurt heb zoek ik altijd meer dan voorheen verrassingen, en vandaag vind ik een ‘keto’-Flammkuchen. Het deeg is met amandelmeel. Dat zijn geen koolhydraten.

Vooral ik het opdien beken ik Bobby wat er allemaal in zit. Want ik heb nogal  eens kritiek op zijn recepten, omdat hij erg van de room, kaas en spekjes is. En dat was tot voor kort allemaal verboden. Het moest máger. Maar in míjn nieuwe regime mag het allemaal vét. Onbegrijpelijk. 

Het ‘deeg’ bestaat uit beetje roomboter, aardig veel geraspte kaas, een ei en amandelmeel. Dat deeg (nogal plakkerig) rol je tussen twee stuks bakpapier bak je eerst een kwartiertje. in de oven. Daar komt dan op: ricotta en bacon, en rode ui en aspergetips. Ik ga de consulente maar eens vragen hoe binnen haar denksysteem naar cholesterol wordt gekeken.

Maar wij hebben een fijn avondmaaltje for the time being.

Geen opmerkingen: