donderdag 16 maart 2023

En ondertussen in Bathmen

En terwijl wij met elkaar in Wills flat aan de IJhaven haar levensverhaal bijeensprokkelen vindt er in de Nederlandse politiek een aardverschuiving plaats. Foto’s van een juichende en dansende Caroline van der Plas. Het platteland dat het overneemt van de stad.

Ik ben te laat terug uit Amsterdam voor het koor en ga in de stad een wijntje drinken met Elly, die verrast is van mijn uitnodiging, maar blij dat ze niet de hele avond naar de verkiezingsuitslagen op tv hoeft te kijken.

Ik ga mij maar eens verdiepen in Caroline's achtergrond. Ze woont in Deventer, was lange tijd vaktijdschrift journalist en chef-redacteur in de vleessector, onder ander  bij het vakblad Pig Industry bij Reed Elsevier, trouwens in de jaren negentig ook een paar jaar mijn werkgever, maar dan in Maarssenbroek. Ze is weduwe met twee zonen. Caroline heeft een Ierse moeder die CDA-gemeenteraadslid en wethouder in Deventer was. Die is ook steeds in beeld.

Geen opmerkingen: