zondag 19 maart 2023

Staphorst

Weken hoorde ik niets, maar vandaag heb ik mijn eerste bestelling van Boekwinkeltjes: ‘De Schilders van Staphorst’. De klant gegoogeld en zij is een docente Nederlands aan ‘nieuwkomers’. Grappig dat ze daar dit boekje voor gaat gebruiken, tenminste dat neem ik aan. Ik weet nog goed dat ik het aanschafte. Ik was voor Museumkijker naar een tentoonstelling in Meppel van de expressioniste Stien Eelsingh, en daarna ging ik nog even naar Staphorst om haar huis te zien en de sfeer anno 2021 te proeven. Dat was een heel leuk uitje. 

Ik ben dol op die reeks van uitgeverij W-Books: schilderijen van een regio. Ze hebben er heel veel. Het past bij mijn wandelpassie. Het genieten van de landschappen. De kleinschaligheid. Het eigene aan verschillende regio’s. Waarom doe ik dit boek eigenlijk weg?

Als de mevrouw betaald heeft ga ik het boek strak inpakken - eerst in een oude krant en dan in binnenstebuiten gekeerd cadeaupapier met roosjes. En tenslotte aftapen met doorzichtig tape. Morgen naar het postkantoor kijken of de door mij opgevoerde portokosten (€ 3,65) kloppen.


- Lucie te Staphorst:

Geen opmerkingen: