zaterdag 18 maart 2023

De affaire op het werk

Ik snap niet goed waarom Tom Egbers mij boeit. En waarom ik naar zijn optreden bij ‘Khalid en Sophie’ kijk waarin hij zijn versie van het Studio Sport-verhaal vertelt. Ik heb nog nooit naar ‘Khalid en Sophie’ gekeken. Het is weer net als een paar maanden (?) geleden bij Matthijs van Nieuwkerk. De tv-iconen, zo mooi zo leuk zo goed, op tv. Tom zit nu een week thuis met de gordijnen dicht. Dat stelde ik me ook voor bij Matthijs. Ik smul en griezel ervan. Ik heb ook met de mannen te doen.

Tom Egbers zie/zag ik elke zondag bij ‘Studio Sport’ en ook zag ik zijn tv-programma’s over Ierland. Hij heeft een Engelse moeder met Ierse roots. Ik las ooit een interview van hem en zijn prachtige vrouw Janke in de Nouveau. Nooit vergeten. Zo’n ideaal plaatje, zó dol op elkaar, zó true love. En nu dan dit. Hij vertelt aan Khalid - met een trillende lip - ook duistere kanten te hebben en dan vreemd te gaan. Hij was zo dol geweest op die leuke slimme mooie goeie jonge collega, en ze hadden echt alleen gezoend. Drie jaar lang, dat wel. En toen was de telefoon van hun dochter kapot. ‘Neem papa’s oude telefoon maar’, zei Janke. En daar stonden allemaal berichtjes van dat meisje op. Eerloze taferelen in huize Egbers.

En het is allemaal al heel lang geleden. 2005. En nu dan dit. 

- Terukijken: ‘Khalid & Sophie’
- Het interview in Nouveau.

Geen opmerkingen: