dinsdag 28 maart 2023

Lente

Langzaam wordt het weer lente in het plantsoen. Mèt ochtendzon is het ochtend-ommetje toch beter te verdragen dan met maartse buien zoals gisteren. Misschien kan ik de Facebookpagina van het plantsoen weer nieuw leven in blazen. Daar was ik in 2016 mee begonnen om draagvlak te creëren voor de opknapbeurt in het plantsoen. Elke dag een sprekende foto van dit op zich weinig opzienbarende groenstrookje. Nu geeft dat het Ommetje een extra doel.

Wat is het? Mijn determineer-app twijfelt. Een hopbeuk? Een haagbeuk? Een zachte berk? Een boomhazelaar? De volgende wandeling moet ik ook de stam maar fotograferen. 

Ik ben erg fan van de Facebookpagina van het Park de Gagel in Overvecht, waar een kenner dag in dag uit elke dag een mooie foto van een opmerkelijke boom/struik/plant/bloem plaatst, met de naam en een educatief verhaaltje erbij.

Geen opmerkingen: