maandag 20 maart 2023

Mijn Boekwinkeltje

En dan hebben we ook nog mijn Boekwinkeltje. Vanochtend de eerste bestelling naar de Post gebracht. Meteen volgen er twee nieuwe bestellingen, nu uit Lelystad. Deze dame wil twee boeken. Ze begint meteen hoog van de toren te blazen dat ze niet twee keer portokosten wil betalen en niet bezorging via Post.nl, zoals ik aanbied, maar dat ik de boeken in één pakketje via DHL moet versturen. Ik sputter wat tegen, dat ik het voor de eenvoud doe zoals ik het doe, dat het in totaal slechts 1 euro scheelt, waar gaat het over, dus graag of niet. Maar goed, uiteindelijk geef ik toe dat ik DHL zal onderzoeken zodra ze betaald heeft, en nu betaalt ze niet.

Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad als ik iets kocht via Marktplaats, dat er soms wat ruis is in het e-mail verkeer. Dat je als klant enorm geïrriteerd kunt raken. Daar zijn vast wetmatigheden over, hoeveel mailtjes nog verdraaglijk zijn voor een koopje. Men dealt op dit soort platforms vaak niet met professionele verkopers, maar met welwillende amateurs die hun grenzen proberen te bewaken. Maar het verbaast me wat voor toon mensen tegen je aanslaan.

Geen opmerkingen: