donderdag 1 mei 2008

Hoera hoera

Vorig jaar was het een topjaar, een kroonjaar, te Thassos (Greece), toen dansten we met zes dames en een baby tussen de Grieken die met borden gooiden. Nu is het feestje gewoon thuis.

Is het fijn om jarig te zijn? Ja het is. Ik kon het nooit zo goed, maar nu heb ik er zin in. De feestboodschappen zijn grotendeels de 29e al gedaan, en vandaag kan ik als ik wil nog 10 x naar Albert Heijn. Tot voor kort moesten anderen het altijd voor mij oplossen: Help, ik kan geen feestje bouwen, Afke! Marleen! Paniek! Kom helpen! En dan kwamen ze braaf opdraven en constateerden: 'Hoezo kun je het niet? Alles is toch klaar?'

De sms-jes vallen binnen.
Piep! 'Mag L. ook meekomen?' (Reply: 'Ja, L. mag ook meekomen. Altijd. Ik hou toch ook van háár?')
Piep! 'Ik kom met Riemer.' Dat is de baby van de sketch Zes Dames en een Baby. Inmiddels een peuter. (Reply: 'Ja leuk, kom met Riemer!')

Verder is het duidelijk meivakantie. De mensheid is weer eens over de gehele wereld uitgezwermd.
Piep! 'Hartelijk gefeliciteerd vanuit kasteel Vorden. Geniet van de dag!'
Piep! 'Hoop dat de zandgebakjes goed gelukt zijn. Groeten van het zonnige Djerbastrand.'
Piep! 'Nog vele jaren in wat mijn broer altijd noemt "good health, happiness and joy". Liefs vanaf t strand van Barcelona'.
Piep! 'Gefeliciteerd met je verjaardag en een leuk feestje gewenst. Niger viert ook feest voor zover dat gaat bij 41 graden.'

Niet met iedereen gaat het florissant, want...
Piep! 'Gefeliciteerd. Ik heb enorm hoofdpijn die ook niet weggaat met een pilletje dus ik vind het heel erg maar ik blijf thuis.' Koninginnedagkater?

Geen opmerkingen: