woensdag 10 maart 2010

App's

Als ik lees over moderne zaken als App's voor de iPhone ga ik ze tegenwoordig graag uitproberen. Tot twee weken geleden was het allemaal abacadabra voor me, nu speel ik het spelletje mee. Vandaag is er in het kader van de Boekenweek een gratis App te downloaden van Joost Zwagerman. Het zijn wonderlijke teksten die voorgelezen worden door Hans Teeuwen. Als ik het goed begrijp komt er gedurende elke dag in de Boekenweek een nieuwe aflevering.

Vorige week was er ook al een App voor een boek van Heleen van Royen. Eerste dag gratis, daarna 0,79 euro. Niet een bedrag om van wakker te liggen, dus zo uitgegeven. Het boek heet Vulpen en is eigenlijk een verzameling columns. Ze gaan over een bekende Nederlandse auteur die Van Royen geld biedt in ruil voor seks. Ik houd helemaal niet van Heleen van Royen, maar toch lees ik dit zomaar in een ruk uit. Wat bij Zwagerman met het nogal nadrukkelijke stemgeluid van Hans Teeuwen erachter niet lukt. Maar ik vind dit leuker dan een e-book op een e-reader lezen. Ik kan me allerlei verhalen/boeken/wijsheden/tips op de iPhobe voorstellen die je voor 79 cent best wil kopen.

Geen opmerkingen: