maandag 15 maart 2010

Auto los

Bij zulke avonturen weet ik - uit ervaring - dat het wel opgelost wordt, maar dat het veel tijd kan kosten. En veel geld. Maar misschien ook wel niet. Het komt allemaal allemaal allemaal heus wel weer goed.

In het halve uur dat het al met al duurt voordat de politie er is- eigenlijk maar heel kort - stoppen er wel tien mannen die ons uit de modder willen trekken. Redders. 'Niet doen,' zeggen de aangesnelde GVB-ers, 'dat gaat niet, dit gebeurt heel vaak, wij hebben daar ervaring mee, dat lukt niet, u komt daar niet zelf uit, dat moet door een takelwagen.'

Ik sta er wat bij te ginnegappen en Hani501 maakt plaatjes met mijn iPhone. Als de auto weer vrij is noteren de politiemannen alleen mijn kenteken. Niet mijn naam, niet mijn adres. 'Is dat alles', vraag ik ongelovig. 'Moet u niet alles administreren?' Ik verwacht boetes, preken, autopapieren. Maar dit is alles. Hani501 is niet kinderachtig. 'Dit is veel leuker dan naar het café gaan', zegt ze.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen: