dinsdag 2 maart 2010

Stemadvies

Heb het Verkiezingenkrantje van voor naar achter doorgenomen en heb geen idee. Als ze zeggen: De stad moet groener, dan denk ik: Já. Als ze zeggen: de stad moet cultureler, dan denk ik já. Als ze zeggen: onderwijs is heel belangrijk, dan denk ik: Ja. En ondertussen erger ik me stiekem aan al die slogans.

Op de Amsterdamse zender AT5 gaat het bij het laatste verkiezingsdebat over macht-macht-macht, de PvdA (Lodewijk Asscher) en GroenLinks (Maarten van Poelgeest) tegenover D66 (Ageeth Telleman) en de VVD (Eric van der Burg). De macht van de PvdA moet gebroken.

Op Facebook lees ik een wanhoopskreet van een oude vriend die altijd D66 stemde: 'Ik heb de Stemwijzer gedaan en het werd CDA!' Dus doe ik ook Stemwijzer. Uitslag: 1. PvdA, 2. GroenLinks. Eerder heb ik ook eens Stemwijzer gedaan. Toen had ik bij alle vragen het antwoord 'weet niet' ingevuld en kreeg ik (ook) het advies CDA te stemmen.

Geen opmerkingen: