vrijdag 12 maart 2010

I.M. Van Mierlo

Op Pauw & Witteman gekeken naar een uitzending over het verscheiden van Van Mierlo met zijn vriendenclub die op maandagavonden aan tafel de wereldpolitiek besprak. De kwalificaties die hem ten deel vallen gaan hoog. Hij was erg markant. Ik heb paar keer D66 gestemd, maar dat was ná Van Mierlo. Tijdens Van Mierlo stemde ik PvdA of GroenLinks. Wil uiteraard nu geen domme dingen beweren. Laat ik er nog even over nadenken wat ik van hem vond. Doet dat er overigens toe?



Met Ari praat ik behalve over zaken over Van Mierlo. Hij stemt D66 en is van slag van de dood van Van Mierlo van slag. Ik zeg voorzichtig: 'De man wordt zo bewierookt als toppunt van helderheid, maar eerlijk gezegd vond ik hem vooral breedsprakig en raakte ik halverwege zijn betoog of eerder al geheel de draad kwijt.' Dat was de laatste jaren', zegt Ari. 'Nee', zeg ik, altijd al! Hij zei altijd dat iedereen helder moest zijn, maar zelf was hij erg omslachtig.' Misschien heb je gelijk, zegt Ari.

Geen opmerkingen: