dinsdag 9 maart 2010

Lentebloemen

Met al die kou de afgelopen maanden is het balkon nog niet aan de beurt geweest, maar de afgelopen week heb ik maar liefst twee grote manden met vroege-lente-bloemen cadeau gekregen: een witte mand met witte helleborus en een bruine mand met blauwe druifjes en een paarse strik. Van de bloemen houd ik intens, maar de manden zijn een beetje tuttig.

Vandaag schijnt de zon weer zo verschrikkelijk. Terwijl ik eigenlijk mijn Boekenbaljurk moet zomen ga ik op de terugweg langs Intratuin en mijn tuin doen. Krokusjes. narcisjes, winterlelietjes, hyacintjes, tulpjes. En die dan gewoon in aarden potten. Om die manden wat te neutraliseren.

Ik ben er zo lang en intens mee bezig dat ik met zwarte nagels en een te lange onderjurk naar het Boekenbal moet. Het zij zo. En het gaat weer 5 graden vriezen vannacht.

Geen opmerkingen: